Wat zijn de doelstellingen van
stichting Riddim?

Wij zijn een stichting die zich inzet om zoveel mogelijk
mensen bij elkaar te brengen. Dit doen wij op
verschillende manieren, bijvoorbeeld door avonden te
organiseren waarbij jong en oud met elkaar kunnen
filosoferen over de allerdaagse dingen van het leven.
We werken ook met woongroep jongeren. Voor deze jongeren
met een leeftijd vanaf 15 jaar hebben we elke dinsdag
een avond waar ze met of zonder vrienden zichzelf kunnen
zijn, waar ze muziek, sport en spel kunnen beoefenen en
kunnen filosoferen over het leven. We ondersteunen en
realiseren diverse goede doelen zoals:
Alpe D’huez, Roojse Huus, Omdat Het Kan, Sint Actie,
Vakantie Actie.Stichting Riddim is een plek waar jij jezelf kunt zijn.
Dit is een plek waar respect vanzelfsprekend is.

Dit zijn voorbeelden van dingen die we door de jaren heen hebben gedaan en nog steeds doen:

ROOJS TALENT LIVE GROOT SUCCES

18-12-2011 • Afgelopen zaterdag organiseerde de vers gestarte ROOD-groep van SP Venray in samenwerking met stichting Riddim en Omroep Venray een evenement voor het goede doel van het Roojse Huus 2011: Braille Without Borders. Het was een avond vol Venrayse en regionale pop- en dancemuziek die meer dan 100 bezoekers naar Riddim op de Gouden Leeuw lokte.

Poster_Roojs_Talent_LIVE_2011a

Roojs Talent LIVE

DJ Sjuut trapte om 21.00u af met plaatjes om in de stemming te komen voor de twee popbands van de avond. The Imagineers en Park Bench People zorgden beiden voor een mooie pop- en rockshow die enthousiast door het aanwezige publiek werd ontvangen. De uit Oirlo afkomstige DJ Lucky Done Gone warmde de zaal lekker op voor de hoofdacts van de avond. Tijdens het optreden van De Cultuurbarbaren was de zaal gezellig gevuld met meer dan 100 bezoekers. Velen waren nog niet in Riddim geweest en kenden de plek alleen van de vroegere discotheek Time of Club Wow. Zij keken dan ook hun ogen uit en waren verrast door de inrichting die al oogt als een heus klein poppodium. Dit is nog weinig inwoners van Venray bekend. ROOD ontving dan ook volop enthousiaste reacties op deze locatie, die hiermee bewees volop potentie te hebben als mogelijke plek voor het nieuwe jongerencentrum.

DJ Bram van Helden en Deee sloten de avond af met lekkere sets. Hierna kon het geld van de entree en de winst die op de drank werd gemaakt worden geteld. Met een grote pot met geld togen de jongeren van ROOD naar het Roojse Huus waar zij net na 4.00u ‘s nachts bekend konden maken dat zij maar liefst €930,02 hebben opgehaald voor Braille Without Borders. Dit geld gaat rechtstreeks naar het blindenweeshuis in Tibet dat wordt geleid door Venraynaar Paul Kronenberg en zijn vriendin Sabriye Tenberken.

Happy Halloween

4414_e3venray kopie

REGIO – In Nederland wordt steeds meer aandacht besteed aan Halloween. Kinderen halen langs de deuren snoep op en her en der worden er Halloweenfeesten georganiseerd. Zo ook in de gemeenten Horst aan de Maas en Venray. In America bijvoorbeeld wordt er woensdag 29 oktober vanaf 18.45 uur gegriezeld op Center Parcs het Meerdal. Durf jij met de drie hek- sen op pad te gaan om de zombies terug naar hun graf te sturen? Op donderdag 30 oktober wordt Halloween in het centrum van Venray gevierd. Vanaf 17.30 uur kan de ‘trick-or-treat’ tocht gelopen worden. Het gebouw van Stichting Riddim aan de Gouden Leeuw 14 verandert in een angstaanjagend spookhuis. Op vrijdag 31 oktober en zaterdag 1 november tot slot breekt ook in Toverland in Sevenum de hel los tijdens de Halloween Nights. Alvast Happy Halloween!

Omdat het kan

1077542_454187724691132_1135509340_o